Coulisse is een specialist op het gebied van raambekleding. De afzetmarkt reikt tot ver buiten onze landsgrenzen. Coulisse focust zich op de toekomst met de visie dat raambekleding meer is dan een functioneel product. Dat maken ze waar met MotionBlinds; geautomatiseerde raambekleding. Cube heeft zich mogen inzetten om dit geavanceerde product voor dealers en klanten toegankelijker te maken dan ooit.
De MotionBlinds producten zijn upcoming, daarom is er een eigen website voor gebouwd in zes talen. Voor de realisatie hiervan zijn we van begin af aan betrokken geweest bij het design, dat ontwikkeld werd door E-commerce bureau Yellowgrape. Er is gekozen voor een heldere look and feel met micro animaties om te triggeren. Door Silverstripe CMS beschikt de website over een krachtige beheeromgeving, waarmee Coulisse zelf met behulp van verschillende componenten makkelijk een pagina kan opmaken en aanpassen.
Verkopers van raambekleding die MotionBlinds willen toevoegen aan het assortiment, kunnen contact opnemen via een formulier, waarvoor een koppeling met Pardot is ingezet, ook wel het marketing automation platform van Salesforce.
Coulisse beschikte over een Product Information Management tool die niet prettig werkbaar was voor medewerkers. Cube ontwikkelde in samenwerking met Morskieft Ontwerpers een nieuw innovatief Do It Yourself medewerkersportaal dat uitblinkt in gebruiksvriendelijkheid. De technische realisatie lag in onze handen, wij hebben ook het functioneel ontwerp opgezet. Morskieft heeft daarna op basis van de Coulisse huisstijl het design ontwikkeld.
In het DIY kennisportaal hebben medewerkers altijd toegang tot informatie over producten, systemen en mogelijkheden, zodat het hoge kennisniveau van Coulisse behouden blijft. Om specifieke info in de grote en groeiende database snel te vinden kan er gefilterd worden op verschillende manieren.
Bijzonder aan dit portaal is de public link functie. Hiermee kan er ook productinfo worden gedeeld met externen, denk aan verschillende verkooppunten. De enorme technische kennis kan zo gecombineerd worden met een persoonlijke benadering van klanten.
Dankzij de doorontwikkeling van het DIY kennisportaal in samenwerking met Cube, hebben we alles intern goed kunnen standaardiseren. Dit zorgt voor constante kwaliteit en een uniforme werkwijze die voor alle medewerkers duidelijk is.